Som regel skal man jo tjekke ind i rigtig god tid, når man skal ud at flyve. Sådan er det nu om dage, men heldigvis kan man bruge tid på de mange forretninger og på at få noget at spise og drikke, inden man skal af sted. Men er flyet først forsinket, så er tiden lige pludselig meget lang, og det er ikke så komfortabelt at sidde på en dårlig stol i timevis i en lufthavn og bare vente.
Jeg brugte lidt tid på at søge om en kompensation
Der er heldigvis WiFi alle steder i en lufthavn, så i det mindste havde jeg den fornøjelse. Det var her, jeg fandt hjemmesiden skyhelp.dk, der er et firma, der kan hjælpe dig med at få en kompensation i lige det tilfælde, hvor flyet er forsinket. De kan også give den samme service i de tilfælde, hvor dit fly er overbooket, eller hvor det bliver helt aflyst.
Jeg vidste slet ikke, at det var en mulighed, så det var en positiv overraskelse at blive klogere på det område. Da flyet var forsinket, og jeg kun havde tid på mine hænder, så var det ikke en svær beslutning at få deres hjælp til at få denne kompensation.
Det glider glat, når du har søgt
Du skal oplyse nogle få småting om dig selv og din flyafgang, og det er faktisk det, du skal gøre. Det er meget nemt og enkelt, og det er noget, alle vil kunne klare. Derefter tager de over og klarer alt det praktiske arbejde.
De er faktisk så effektive, at de kan sikre dig et svar, inden der er gået et døgn. Det var jeg meget imponeret over, og det blev ikke mindre af, at de rent faktisk havde et svar klar til mig så hurtigt i form af min kompensation fratrukket deres meget lave gebyr.