Bliv klogere på, hvornår du kan få kompensation for en uheldig flyrejse

By:

Har du nogensinde været udsat for en dårlig flyrejse? Det har du sandsynligvis; i hvert fald hvis du tæller manglende benplads, sløj mad og et beskidt tæppe med. Men dette giver dig næppe et grundlag for at søge om kompensation for rejsen. Det gør det derimod, hvis du har været forsinket i mere end tre timer, hvis dit fly er blevet aflyst, eller hvis du er blevet overbooket. Så er du nemlig beskyttet af EU-lovgivningen, og du har således umiddelbart ret til en økonomisk kompensation. I hvert fald kan du søge om én og håbe på det bedste.

 

Risikoen er der også for, at du har haft en sådan flyrejse, men at du allerede inden første forsøg besluttede dig for at opgive kampen mod de store flyselskaber. Disse har nemlig ry for at være yderst sparsommelige, når det kommer til disse tilfælde. Rigtig ofte kan forsinkelsen skyldes dårligt vejr, eller at du ikke nåede dit næste fly via mellemlandingen ikke er deres problem og så videre. Men heldigvis er der hjælp at hente!

 

Få hjælp fra specialister og vind din sag

Hvis du gerne vil klage og søge om kompensation, så plejer første skridt at være at kontakte flyselskabet. Men når det foregår på et fremmed sprog, og når du møder en elendig kundeservice og en generel modvillighed til at imødekomme dine klager, så kan det være en lang og sej kamp. Her kommer hjælpen fra specialister dog ind i billedet. Der er ingen tvivl om, at lovgivningen og kampen mod flyselskabet kan være hård, svær at sætte sig ind i og knap nok tiden og energien værd; men det kan du betale dig fra. Eksempelvis tilbyder danske https://skyhelp.dk/ at tage sagen op, hvis du mener, at du har ret til kompensation. Deres specialister gør det til hverdag, og dermed slipper du for kampen.

Posted in: forsinket fly